
traukusis ugdymas
kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, tai labai aiškiai atsispindi Geros mokyklos koncepcijoje. Įtraukųjį ugdymą tikslinga sieti su personalizuotu kiekvieno mokinio ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius. Įtraukusis ugdymas apima ugdymo turinio, mokytojų rengimo, pagalbos mokiniui, mokytojui, mokyklai, vertinimo, ugdymo organizavimo sritis.
Įgyvendinant Lietuvos Respublikos valstybinės švietimo strategijos nuostatas siekiama sukurti įvairių poreikių asmenims pritaikytą ugdymo(si) aplinką ir išplėtoti švietimo formų įvairovę bei paramos įvairių gebėjimų asmenims sistemą. Tai procesas, kuriame atsižvelgiama į mokinių socialinę, kultūrinę, mokymosi įvairovę ir remiamasi veiksmais, padedančiais nustatyti bei šalinti kliūtis mokymuisi ir dalyvavimui švietime.
Europos specialiojo ir inkliuzinio ugdymo plėtros agentūra siūlo inkliuzinio ugdymo kokybės skatinimo principus:
- Pagarba mokinių nuomonei. Mokinių, jų tėvų ir artimųjų, organizacijų, besirūpinančių neįgaliųjų asmenų teisėmis, nuomonių turėtų būti paisoma, ypač priimant sprendimus.
- Aktyvus mokinių dalyvavimas. Visiems mokiniams sudaryta galimybė aktyviai dalyvauti mokyklos ir vietos bendruomenės gyvenime.
- Teigiamos mokytojų nuostatos. Visi mokytojai turi teigiamą požiūrį į visus mokinius ir norą bendradarbiauti su kolegomis.
- Mokytojų įgūdžiai. Visi mokytojai turi įgūdžių, reikalingų veiksmingam visų mokinių ugdymui, atsižvelgiant į kiekvieno poreikius.
- Lyderystė mokykloje. Mokyklų vadovai teigiamai vertina darbuotojų ir mokinių skirtybes, skatina kolegialumą ir inovacijas.
- Įvairių žinybų paslaugų dermė.
Dokumentai ir metodinė medžiaga:
- Dėmesys kiekvieno mokinio mokymuisi ir pažangai
- Sėkmingas mokymasis – kai veikiame drauge (mokiniams, jų tėvams ir mokytojams)
- Patarimai pedagogams įtraukiojo ugdymo temomis
- Įtraukties link. ką turi žinoti mokykla?
- Mokymuisi palankios aplinkos kūrimas
- Apie disleksiją paprastai
- Mokymosi, aktyvumo ir dėmesio sutrikimai. Metodologinis vadovas
- Pasiruošimas darbui su vaikais turinčiais autizmo spektro sutrikimų
- Metodinės rekomendacijos dėl pradinio ir pagrindinio lietuvių kalbos ugdymo programų pritaikymo mokiniams, turintiems spec. ugdymo poreikių
- 1Rekomendacijos įdiegiant įtraukųjį ugdymą bendrojo ugdymo mokyklose
- Mokymosi pažangos ir pasiekimų vertinimas (rekomendacijos profesinių mokyklų mokytojams)
- Įtraukties veiksmų planas 2021-2024 m.
- Įtraukties švietime plėtros gairės
- Įtraukiojo ugdymo ir profesinio mokymo prieinamumo 2023 m. gerinimo priemonių planas
- Virėjo modulinės profesinio mokymo programos
- Marijampolės PRC pasirengimo įgyvendinti įtraukųjį ugdymą ir sup turinčių mokinių profesinio mokymo priemonių plano patvirtinimas
- Memorandumo dėl švietimo ir sveikatos priežiūros įstaigų prieinamumo įgyvendinimo planas
- Socialinių įgudžių ugdymo programa 2024-2025 m.m.