Mokymai apie sąmoningą technologijų naudojimą ir emocinę gerovę


2025 m. gegužės 2, 9 ir 16 dienomis Gimnazijos skyriaus mokytojų komanda organizavo „Erasmus+“ projekto „Unplugging for a Brighter Future: Internet and Social Media Addiction“ mokymus mokiniams. Šie užsiėmimai vyko po tarptautinio vizito Atėnuose, Graikijoje.
Mokymų tikslas – gilinti mokinių supratimą apie interneto ir socialinių tinklų priklausomybę bei skatinti sąmoningą, sveiką technologijų naudojimą.
Gegužės 2 d. mokiniams buvo pristatytas pranešimas ir rodomas vaizdo įrašas apie socialinių tinklų priklausomybę bei jos poveikį psichinei sveikatai. Vėliau vyko diskusija – analizavome priklausomybės požymius, jų atsiradimo priežastis, aptarėme perteklinio įsitraukimo į virtualią erdvę pasekmes.
Gegužės 9 d. mokymų metu dėmesys buvo sutelktas į „skaitmeninį detoksą“ ir saviugdą. Grupinėse veiklose mokiniai mokėsi atpažinti priklausomybę nuo socialinių tinklų, ją vaizdavo iliustracijose ir kūrė trumpus filmukus. Praktinė veikla padėjo ugdyti sąmoningą technologijų naudojimą, skatino mokinius teikti pirmenybę psichologinei gerovei bei išmokti „valdyti ekraną“.
Gegužės 16 d. užsiėmimų metu taikyti įvairūs kūrybiniai, fiziniai ir terapiniai metodai, skatinantys skaitmeninį atsparumą. Mokiniai atliko praktines užduotis, skirtas ekranų laikui mažinti ir emocinei būklei gerinti. Vienos veiklos metu jie dekoravo medžiaginius maišelius, vaizduodami jiems svarbią teigiamą emociją. Džiugu buvo stebėti jų kūrybiškumą ir saviraišką per meną.
Taip pat buvo žaidžiamas bendradarbiavimą, empatiją ir pozityvias emocijas skatinantis žaidimas, padėjęs atsitraukti nuo ekranų.
Užsiėmimų pabaigoje taikytas terapinis metodas – meditacinės muzikos klausymas, padėjęs mokiniams atsipalaiduoti, nusiraminti ir įsiklausyti į save.
Šie užsiėmimai parodė, kad mokiniai geba būti kūrybiški, atviri, drąsūs ir noriai dalyvauja veiklose, kurios skatina sąmoningą gyvenimo būdą bei emocinę gerovę.
Projekto komanda
Finansuojama Europos Sąjungos lėšomis. Tačiau išreiškiamas požiūris ar nuomonė yra tik autoriaus (-ių) ir tai nebūtinai atspindi Europos Sąjungos ar Švietimo mainų paramos fondo požiūrį ar nuomonę. Nei Europos Sąjunga, nei dotaciją teikianti institucija negali būti laikoma už juos atsakinga.